PersonalCorpus 版 (精华区)

From the first day that I entered Mrs. Vandenburg's tenth grade Anatomy and 
Physiology class, I knew exactly which career I was destined for - the 
practice of medicine.  During the first semester of class, I pored over 
every page of my textbook; I was fascinated and challenged by the 
structures and systems we dissected and discussed in class.  Night after 
night, I stayed up memorizing the names of bones and muscles, systems and 
processes; I had an insatiable desire for knowledge.  Eager to learn more 
about the medical profession, I read dozens of books and journal articles 
about the lives of physicians and the medical fields in which they serve.  
What I read convinced me that I am well suited to a career in medicine.

My unique family background first launched me toward a career in the 
service of others.  Growing up in a family with eight brothers and sisters, 
it seemed that someone always needed my help, either physically or 
emotionally.  As a big brother to so many siblings, I learned that helping 
others in need is more than simply a career choice - I feel that it is my 
moral responsibility.  Because I am able to help, I feel called to assist 
those in need.  This has led me to serve my fellow students and citizens in 
many ways: as senior class president and a member of our student council, 
and as a volunteer in the community and at local hospitals.  Each week, 
despite my rigorous schedule of coursework and research, I have been able 
to help others by volunteering to cook and teach classes at the Wood County 
Center for Aging.  The smiles from those I help and the wisdom that I gain 
from talking over lunch or playing pool with men from the Center reinforces 
my commitment to invest my time and energy in the lives of others.

I believe that a doctor's success is best measured by his ability to meet 
both the emotional and physical needs of his patients.  Although compassion 
is a valued character trait, a doctor must commit himself fully to the 
pursuit of knowledge in order to provide the highest level of patient 
care.  I have taken the physician's academic responsibilities quite 
seriously, and I have pursued a rigorous and challenging course of study. 

Currently, I am attending graduate school at XXX University.  My academic 
record at XXX clearly indicates my ability to excel at the study of 
graduate-level science.  I have received a grade of A+ in every class I've 
taken, and I have contributed significantly to research on hypertension, 
work that will soon be published in the Journal of Endocrinology.  In 
addition, as a Biology lab teacher, my students have awarded me the highest 
rating given to instructors.  I believe that through the teaching and 
learning experiences I have gained studying for my graduate degree, I am 
more prepared than ever to meet the rigorous academic challenges of medical 
school.

In the end, though, I believe that it will be my persistence and personal 
drive to study medicine that will assure me success in its practice.  In 
the words of Washington Irving, "Nothing in the world can take the place of 
persistence. Talent will not; nothing is more common than unsuccessful men 
with talent. Genius will not; unrewarded genius is almost a proverb. 
Education will not; the world is full of educated derelicts. Persistence 
and determination alone are omnipotent.  Great minds have purposes, little 
minds have wishes."  I intend to apply my determination to becoming a great 
physician, that I might help bring physical and emotional healing to those 
in need.

 


 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.107毫秒