Work 版 (精华区)

发信人: lgang (闲云野鹤), 信区: Work
标  题: HDPG(汇丰电子)2007Management Trainee Programme
发信站: BBS 哈工大紫丁香站 (Sun Oct  1 10:10:53 2006)

标  题: HDPG(汇丰电子)2007Management Trainee Programme
发信站: 饮水思源 (2006年10月01日10:06:20 星期天)

http://yingjiesheng.com/news/9390cab481fb13b9/59de104dfaeff17f6364ccec308c2760.html

Organization: HSBC Electronic Data Processing (Guangdong) Ltd 

Position: Management Trainee 

Organization outline: 
HSBC Electronic Data Processing (Guangdong) Limited (HDPG), one of Global Reso

urcing Centres, commenced operation in 1996 to provide operational support to 

HSBC’s offices around the world. Since then, we have experienced rapid growth

 over the past 10 years. Given the new group directives, the third Guangzhou C

entre will be established in 2007. It is anticipated that we will expand conti

nuously in the coming years.

Vacancy description: 
The key objective of the Management Trainee Programme is to develop future lea

ders through practical experience and management skills training in the Operat

ions aspects of our business. The 24-month program involves a number of attach

ments to various core functional areas of the business. During attachments to 

the core functions, trainees will take an active role and be expected to contr

ibute to the business as a full-time executive through actual job assignments.



Our 24-month Management Trainee Programme is designed for high potential gradu

ates with no / limited previous working experience.

* Mentor Coaching
A senior member of the management team will act as mentor of the trainee throu

ghout the program. 

* Capability Development
Though various working attachments to various functions and internal training 

programs for technical skills and soft skiffs.

* In-house Training
Starting up as a Supervisor
Process Techniques for Supervisor
Effective Coaching Skills
Leader as a Coach for Executive
Problem Solving for Executive
Communication and Interpersonal skills
Operation Risk Management
Foundation Management Skill
Operations Management in Practice
Building up an Effective Team

Qualifications:
The successful candidate must obtain a Bachelor or Master degree while no part

icular discipline is required. Excellent language capacity in English and Cant

onese is a must.
 Driving Change and Innovation
 Driving Execution & Performance
 Inspiring & Developing Others
 Value Diversity
 Influencing Others
 Managing Collectively
 Driving Self to Achieve Collective Goals
 Adaptability

How to apply
As a Group Services Centre we always recognize the importance of local knowled

ge.
We do not just offer jobs, we offer opportunities for people to grow and devel

op. If you enjoy challenges and want to join us as HDPG Management Trainee, pl

ease complete the on-line application by visiting: http://campus.51job.com/hsb

c/

Location: Guangdong, China
Application Closing Date: 9 November 2006

The Selection Process

Stage                      Schedule
On-line Application by 10 Nov 2006
On-line Aptitude Test  by 17 Nov 2006
First Interview          by 25 Nov 2006
In-tray Exercise & OPQ  by 1 Dec 2006
Assessment Centre          by 22 Dec 2006
Offer Meeting          by 12 Jan 2007


Further information
HSBC is one of the largest banking and financial services organizations in the

 world. We have a network of over 9,700 offices in 77 countries and territorie

s in Europe, the Asia-Pacific region, the Americas, the Middle East and Africa

.

Global Resourcing is an international function within HSBC and integral part o

f the Managing for Growth strategy. 5 years ago. It consisted of 2 offices in 

Guangzhou, China, and Hyderabad, India, employing approximately 1,100 staff. A

s of December 2005, it represents a team of 19,000 HSBC employees located in 1

0 offices across 5 countries.
These offices are called Group Service Centres or GSCs. They provide quality s

ervice to HSBC customers by working with branches and other HSBC business area

s to process a variety of customer requests. These range from general processi

ng work (e.g. account maintenance, payments etc.) to telephone banking service

s, as well as support to credit, trade and investments. 


 点击查看网申地址

--

※ 修改:·lgang 於 Oct  1 10:11:02 2006 修改本文·[FROM: 202.120.202.48]
※ 来源:·哈工大紫丁香 http://bbs.hit.edu.cn·[FROM: 202.120.202.48]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:3.709毫秒