Work 版 (精华区)

发信人: yangs (AirMark), 信区: Work
标  题: First Job Dos and Don'ts(转载)
发信站: 哈工大紫丁香 (2001年08月24日13:43:53 星期五), 转信

【 以下文字转载自 English 讨论区 】
【 原文由 yangs 所发表 】
(zz)

First Job Dos and Don'ts
  
  Jobs
 
 -- by Roxana Hadad 

It's your first job and you want to make a good impression. But 
chances are, what passed for appropriate conduct in your dorm room and 
classroom won't earn you points at work. So cop a professional 
attitude and use on-the-job etiquette to get ahead. 

Watch Your Time 

Start with the most basic rule of business etiquette: Be punctual. 
Always arrive to work on time, if not earlier. If you think you're going
 to be late, call in and let your coworkers know. 

Timeliness also applies to the work you produce. Always submit 
projects by deadline or before. Blow important deadlines, and you may 
find you won't be trusted with bigger responsibilities. 

Dress for Success 

No matter what job you have, it's important that your appearance fits 
the corporate environment. Find out what the dress code is and observe 
what your co-workers are wearing. Even if the atmosphere calls for 
casual outfits, make sure to wear clothes that are clean and in good 
taste. 

Choose accessories carefully; they should accent your appearance, not 
overwhelm it. Don't wear noisy jewelry or a huge amount of cologne or 
perfume. 

Telephone Tactics 

Business protocol has developed alongside advances in technology. Use 
the technology but don't abuse it. 

When picking up the phone, don't just answer "hello." Use a greeting and
 identify yourself (e.g. "Hi, this is Jane Smith."). 
Keep your outgoing voice mail message current. State when you will be 
back if you are going to be away from the office for an extended 
period of time. 
Limit your personal calls. Time them for your breaks, and keep them 
brief and low-key. And never keep a fellow employee or client waiting 
while you finish a personal call. 
Unless you're waiting for an urgent call, it isn't polite to put a 
person on hold when you get another call. Let the voice mail pick up the
 other call and respond to the message as soon as you're finished with 
the first call. 
If a coworker is on the phone, don't hover outside their office or 
cubicle waiting for them to finish. Leave and come back later to talk to
 them. 
Netiquette 

The Internet and e-mail can be valuable work tools. Make sure the 
technology works for you, not against you. 

Your e-mail messages shouldn't include anything you wouldn't want anyone
 else to see. E-mail can easily be forwarded and passed around. 
Because it's so easy to send e-mail, it's just as easy to send a message
 that's poorly written or incomplete. Always proofread and spell-check 
before you hit send. And double-check to make sure you've included all 
attachments. 
Never use abusive or objectionable language or forward an e-mail message
 that does so. 
Internet access can be a big boon to business, but don't abuse it. Limit
 your personal Web surfing, and don't use your access to the Web to 
visit inappropriate sites. 
Use the Right Words 

In all office communications, use proper written and spoken language. If
 you need help with grammar or spelling, and spell-check doesn't 
always catch your mistakes, have someone check over your mail, memos 
or reports before you distribute them. 

Never use foul language. It can be offensive and doesn't say much for 
your vocabulary skills. 

Keep the Company in Mind 

Remember at all times that you are an integral part of your company. How
 you behave impacts the organization as a whole—and reflects on you 
as well. Help the company and improve your professional image by 
following these tips: 

Maintain a positive attitude at work and when dealing with clients. Your
 demeanor reflects on you as well as on your company. 
Don't abuse company resources. The fax machine, printer, letterhead 
and office supplies are for office use only. If you have to conduct 
personal business, save it for lunchtime and use a calling card or 
credit card for long-distance calls. 
Keep all company secrets to yourself. Whether it's good news or bad 
news, don't relate anything that is meant to be confidential inside or 
outside the company. 
To survive and succeed in the work place, you have to make a positive 
lasting impression. Keep professional and keep to the codes of office 
etiquette, and you'll make the best impression—one that will get you 
ahead. 

--
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            The shining sea            我可以 划船不用浆  
            And 
            The blue sky               我可以 扬帆没有风向
            Share
            The same  color            

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 202.118.229.252]
--
※ 转载:.哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.229.252]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.811毫秒